از دست همسر غرغرو کجا فرار کنیم؟!
سنت پیامبر آخرالزمان: ازدواج
روابط قبل و بعد،موانع،آسیبها و... در ازدواج

چند راه براي اين‌كه به غرولندهاي همسرتان پايان دهيد
 
نه مي‌گوييم تقصير شماست و نه معتقديم همه چيز گناه اوست اما قبل از اين‌كه بخواهيد به همسرتان برچسب غرغرو بودن بزنيد، بايد نگاهي به‌خودتان و شرايط زندگي‌تان بيندازيد. شايد دليل شكايت‌هاي همسرتان رفتار شماست.
 


انگار از هر دري كه وارد شويد فرقي نمي‌كند. خانم شما هميشه دليلي براي غر زدن يا مواخذه كردن‌تان دارد. از يك پيراهن اتو نشده بگيريد تا يك فراموش كاري كوچك كافي است تا همه‌چيز به هم بريزد و آرامش با خانه شما خداحافظي كند. وقتي با چنين شرايطي روبه‌رو مي‌شويد، گاهي خودتان را مقصر مي‌دانيد و فكر مي‌كنيد كه اگر اين اشتباه يا آن اشتباه را نمي‌كرديد همه چيز آرام مي‌شد. گاهي هم حاضر نيستيد اشتباهات‌تان را ببينيد و به اين بهانه كه همسرتان هميشه مشغول غرولند است حاضر نمي‌شويد ذره‌اي در خودتان و رفتارهاي‌تان تغيير ايجاد كنيد. زماني‌كه با غرولندهاي پايان‌ناپذير همسرتان روبه‌رو مي‌شويد، راه رفتن روي خط وسط و عادلانه تصميم گرفتن براي‌تان سخت‌ترين كار مي‌شود و به همين دليل است كه نمي‌توانيد راهي براي خلاص شدن از اين بگو و مگوهاي هر روزه پيدا كنيد. اگر شما هم يك همسر غرغرو داريد، به جاي فراموش كردن خودتان يا گناهكار دانستن او، بهتر است به راه حل‌هاي تازه‌تر و عملي‌تر فكر كنيد. ما به شما در شناختن اين راه‌ها كمك مي‌كنيم.



كلمات ويرانگر را جدي بگيريد

از اين جمله ويرانگر پرهيز كنيد.« واي چقدر غر مي‌زني!» نگذاريد او هم باور كند كه يك فرد غرغروست. در مقابل شكوه‌هايش نكات مثبت زندگي و ارتباط‌تان را بيان كنيد و اگر احساس مي‌كنيد به شكلي اغراق شده همه چيز را سياه مي‌بيند آرام آرام به او بگوييد كه به چه دلايلي در اشتباه است.سعي كنيد اين چرخه آزاردهنده را با آوردن يك الگوي تازه به رابطه‌تان از بين ببريد. شما مي‌توانيد با ساختن يك رابطه گفت‌وگو محور، خيلي از مشكلات را حل كنيد. او را به نشستن و صحبت كردن تشويق كنيد و با پيش گرفتن يك رويه منطقي به او نشان دهيد كه زندگي آنطور كه او فكر مي‌كند آزار‌دهنده و شايسته غرولند نيست. گمان نكنيد كه به محض شروع شدن اين گفت‌وگو همه چيز تغيير مي‌كند. شايد مدت‌ها طول بكشد تا اين‌كه همسرتان هم مثل شما بتواند گفت‌وگوي منطقي را پيش بگيرد و تنها راهكارش براي روبه‌رو شدن با مشكلات غرولند نباشد.



به حرف‌هايش گوش دهيد

به حرف‌هاي همسرتان با تمام وجود گوش كنيد. زن‌ها دوست دارند شنيده شوند و احساسات‌شان را ابراز كنند و شما به‌عنوان يك شوهر مهم‌ترين و تاثيرگذارترين فرد در زندگي او هستيد و گوش‌هاي شما مي‌تواند امن‌ترين مكان براي حرف‌هاي او باشد. اگر او بي‌وقفه در حال حرف زدن است و شما نمي‌توانيد موضوع اصلي بحث را متوجه شويد، اين موضوع را به او بگوييــد و بخواهيد كه پس از كمي آرام شدن و نوشـــــيدن يك ليوان آب خنـك واضح‌تر و آرام‌تر بگويد كه اوضاع از چه قرار است و دليل اين همه عصبانيت و ناراحتي چيست.



حمايت‌كننده باشيد

از او حمايت كنيد. زن‌ها دوست دارند از طرف شوهرشان مورد حمايت و توجه قرار بگيرند. حتي اگر شما با او موافق نيستيد، اعلام مخالفت‌تان را براي زماني بگذاريد كه آرام‌تر شده و او مي‌تواند منطقي‌تر بحث كند. در اوج حادثه سپر محبت كردن را مقابل خودتان بگيريد. اطمينان دهيد كه عصبانيتش را درك مي‌كنيد و اگر آرام شود، مي‌توانيد با يك بحث مفصل يك نتيجه منطقي و مشترك بگيريد و مشكلات‌تان را حل كنيد.



بپرسيد كه چه مي‌خواهد

از او بپرسيد كه براي شاد كردن و آرام كردنش كاري مي‌توانيد انجام دهيد يا اين‌كه او خواسته‌اي از شما دارد كه با انجام دادنش بتوانيد حالش را بهتر كنيد. حواس‌تان باشد! اگر او هنگام بيان كردن مشكلاتش، شما را مورد حمله قرار داد، مهم‌ترين كاري كه مي‌توانيد انجام دهيد اين است كه حالت تدافعي به‌خودتان نگيريد و مقابل او گارد نداشته باشيد. با آرامش گوش كنيد و با مهرباني با او صحبت كنيد. بهترين راه براي خلاص شدن از شر موقعيت‌هايي كه همسرتان را ناراحت مي‌كند اين است كه با هم در موردشان صحبت كنيد و با هم راهي براي رهايي از آن شرايط را پيدا كنيد.



روزهاي خوب را زنده كنيد

روزهاي خوب رابطه‌تان را به ياد بياوريد. آيا او از اولش همين‌طور غرغرو بوده يا اين‌كه زماني را به ياد مي‌آوريد كه از ته دل مي‌خنديد و از بعضي موقعيت‌ها و لحظات با تمام وجود لذت مي‌برد؟ اگر چنين لحظاتي در خاطر شماست، سعي كنيد با فراهم كردن موقعيت‌هاي مشابه تغييري در ارتباط‌تان به‌وجود بياوريد. تفريحات 2نفره‌تان را بيشتر كنيد و شرايطي به‌وجود بياوريد تا او تمركز كمتري براي فكر كردن به مشكلات و اتفاقات منفي داشته باشد.



خانه را امن كنيد

يادتان نرود كه مهم‌ترين چيزي كه زنان در زندگي‌شان به آن نياز دارند احساس امنيت است. اين احساس مي‌تواند از راه‌هاي مختلفي شكل بگيرد اما مهم‌ترين راه‌هايي كه مي‌توانند ايجادش كنند احساس امنيت مالي و احساس امنيت عاطفي هستند. اگر بتوانيد در اين 2 زمينه به همسرتان آرامش و اطمينان دهيد، مي‌توانيد تا حدود زيادي از اين غرولند‌ها جلوگيري كرده و شرايطي را فراهم كنيد كه او فكر كند براي شما خاص و ارزشمند است. اين حس را هر روز به او بدهيد تا با كسب اطمينان از شما و احساس‌تان بتواند آرامش دروني‌اش را هم به دست بياورد و از غر زدن دست بردارد. خريدن يك شاخه گل؛ يك هديه بي‌مناسبت؛ كمك كردن در كارهاي خانه؛ يك شام بيرون و... همه مي‌توانند راه‌هايي باشند كه زنان با ديدن‌شان احساس مي‌كنند همسري عاشق و زندگي‌اي امن دارند.



اين درخواست را از كه بكنيد؟

در مورد تفاوت‌هاي‌تان با همسرتان به توافق برسيد. ممكن است در شما ويژگي‌ها يا رفتارهايي باشد كه همسرتان را آزار مي‌دهد و باعث شكايت‌هاي او مي‌شود. شما تنها بخشي از اين ويژگي‌ها را مي‌توانيد تغيير دهيد اما قطعا بخش ديگري باقي مي‌ماند كه نه شما مي‌توانيد تغييرشان دهيد نه همسرتان حاضر مي‌شود آن‌ها را بپذيرد. در مورد اين رفتارها با هم صحبت كرده و سعي كنيد تا آنجا كه مي‌شود انعطاف‌پذير بوده و به نفع زندگي مشترك‌تان تغيير كنيد و جايي كه نمي‌شود، همسرتان را قانع كنيد و از او بخواهيد به خاطر اين ويژگي‌هايي كه در تغيير دادن‌شان ناتوان هستيد شما را مواخذه نكند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 13 آذر 1390برچسب:, :: 19:3 :: نويسنده : ابوذر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. در حد توان علمی،دینی و تجربی در مورد مسائل مربوط به ازدواج به شما دوستان مشاوره و راهنمایی خواهم داد.منتظر نظرات،پیشنهادات و انتقادات شما هستم. به شما بازدیدکننده عزیز پیشنهاد میکنم مطالب گذشته موجود در آرشیو رو هم حتما مطالعه کنید.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 212
بازدید کل : 70288
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1